7 کاری که والدین کودکان موفق انجام می‌دهند

شیوه تربیت  تأثیری بسیار مهم روی موفقیت در زندگی و آینده فرزندان دارد. پدر و مادرِی که روش‌های درستِ برخورد با فرزند خود را می‌دانند و از روش‌های تربیتی درست استفاده می‌کنند، نقشی مهم در موفقیت و پیشرفت او در زندگی دارند. در این مقاله سعی شده تا نکاتی که والدین برای موفقیت فرزندان خود باید رعایت کنند را بیان کنیم.

۱. جمله می‌توانند به هر چیزی که می‌خواهند، برسند را به آنها نمی گویند.

معمولا کودکان انتظارات واقع‌بینانه‌ای درمورد آیندهٔ خود ندارند و گاهی تصمیم‌های عاقلانه‌ای نمی‌گیرند. که این تصمیمات گاها بر اساس آرزوها و علایقشان می باشد و از شرایط و واقعیت های زندگی واقعی آگاه نیستند. برای مثال در زمینه شغل، بهتر است که فرزندان خود را به‌سمت شغل‌های پردرآمدی راهنمایی کنید که بازار کار خوبی داشته و می‌توانند نیروی کار زیادی جذب کنند. باید به آنها گفت که زندگی همیشه  براساس تصورات و آرزوها پیش نمی‌رود و باید منطقی و عاقلانه تصمیم گرفت.

2. استفاده از تبلت و تلفن هوشمند را محدود می‌کنند.

در خردسالانی که زمان زیادی را صرف استفاده از تبلت و تلفن‌های هوشمند می‌کنند، ممکن است درتمرکز و توجه، واژگان و مهارت های اجتماعی دچار مشکل شوند.

3. بیرون از خانه کار می‌کنند.

پژوهشگران دریافته‌اند زنانی که مادرانشان شاغل بوده اند که احتمال شاغل شدن، داشتنِ مسئولیت‌های نظارتی در شغل خود و دریافت حقوق و دستمزد بالاتری نسبت به زنانی که مادران‌شان خانه‌دار بوده‌اند، دارند.همچنین مردانی که مادران شاغل داشته‌اند، بیشتر از سایر مردان در کارهای خانه کمک می‌کنند.

4. از فرزندان خود می‌خواهند کار کنند.

کسانی که در دوران کودکی کار کرده‌اند جز افرادی هستند که به بالاترین موفقیت های شغلی می‌رسند. باید از کودکان خواست که در انجام کارهای خانه به ما کمک کنند و به آنها مسئولیت بدهیم.

5. پاداش و نتیجه را به‌ تأخیر می‌اندازند.

به فرزندان خود یاد بدهید که هر روزکار یا وظایفی راانجام دهند و حتی زمانی که تمایلی به انجام آن کار ندارند، از انجام آنها سر باز نزنند.

6. برای فرزندان خود کتاب می‌خوانند.

کودکانی که والدین آنها برایشان کتاب می‌خوانند، ۴ سال بعد و پیش از شروع دبستان، زبان، سواد و مهارت‌های اولیهٔ خواندن بهتری دارند. همچنین بچه‌هایی که در کودکی به کتابخوانی علاقه دارند، در آینده افرادی می‌شوند که برای سرگرمی مطالعه می‌کنند که مزیت‌ها و فواید خاص خودش را دارد.

7. فرزندان خود را به مسافرت‌ کردن تشویق می‌کنند.

تأثیرات مثبت مسافرت‌های گوناگون برای کودکان، نتایج زیر را به دست می آورد:

  • اشتیاق برای مسافرت‌های بیشتر
  • افزایش تحمل فرهنگ‌ها و قومیت‌های دیگر
  • افزایش اشتیاق برای دانستن/ یادگیری/ کشف‌کردن
  • افزایش اشتیاق برای امتحان‌کردن غذاهای مختلف
  • افزایش کنجکاوی فکری
  • خوش‌معاشرت‌تر و خوش‌برخوردتر شدن
  • افزایش توانایی بیان عقاید و افکار خود
نظرات بسته شده است.
Call Now Button021-66436563