درمان بیماری ها با خوردن میوه

میوه ها خواص بسیاری از جمله خواص ضدپیری دارند و نه تنها می توانند سبب زیبایی پوست و تناسب اندام فرد مصرف کننده شوند، بلکه می توانند روند پیری را در او عقب انداخته و حتی انواع بیماری ها را درمان کنند. در این مقاله سعی کرده ایم تا تعدادی از این بیماریها را معرفی کنیم.

خستگی مفرط :

دلیل خستگی مفرط معمولا کم خونی است، و زمانی اتفاق می افتد که میزان تجمع هموگلوبین در خون کاهش یابد.

علائم کم خونی: اکسیژن رسانی کم تر ، ضعف، رنگ پریدگی و خستگی .

مصرف موادغذایی غنی از آهن و ویتامین ها b12 مثل اسفناج، بادام، عدس، لوبیا قرمز و گوشت گاو و گوسفند می توانند پیشنهاد خوبی برای درمان کم خونی باشند.

مشکلات پوستی:

از عواملی که سبب آسیب دیدگی پوست می شود میتوان به: محیط، نور آفتاب، آلودگی هوا و سیگار اشاره کرد. برای پیشگیری از بروز اولین چروک ها در صورت و صاف و شفاف نگه داشتن پوست خود ، بهتر است مواد غذایی غنی از ویتامین a، c و e و سلنیوم مصرف کنید.

انگور، آواکادو، پیاز، تربچه، بادام و چای سبز می تواند پیشنهاد خوبی برای سلامت پوست و برطرف شدن مشکلات پوستی باشد.

 مشکلات مربوط به مو:

برای داشتن موهایی محکم و زیبا ، مصرف موادغذایی غنی از آهن و ویتامین a مثل آلو یا کلم چینی ، گوشت گاو، میگو، اسفناج و بادام می تواند پیشنهاد خوبی باشد.

واریس:

موادغذایی حاوی ویتامین c، مس و ترکیبات فنولی از بروز واریس پیشگیری می کنند. به افراد مبتلا به واریس مصرف لیمو، گردو و چای سبز توصیه می شود.

مشکلات خواب داشتن :

تناسب اندام، پوست درخشان، چشمان براق و… از عوامل اصلی داشتن خواب خوب است. کشمش، غلات کامل، لوبیا قرمز، عدس و آلو حاوی قندهای طبیعی هستند که به داشتن خوابی خوب کمک می کند تا تعادل گلیسمی در خون شما برقرار شود.

ضعف حافظه :

برای جلوگیری از ضعف حافظه ویتامین e، منیزیم و ویتامین b می توانند مفید باشند. برای بالا بردن حافظه استفاده از مواد غذایی گیاه جینسینگ، کلم سبز و کلم پیچ، گردو، گندم کامل، انبه، میگو، زرده تخم مرغ، تخم آفتاب گردان و جعفری توصیه می شود.

 بیماری های قلبی:

معمولا به کسانی که ناراحتی های قلبی دارند توصیه می شود موادغذایی حاوی چربی های اشباع مثل کره، پنیر، همبرگر و… مصرف نکنند چون چربی اشباع سبب بالا رفتن کلسترول خون می شود. در عوض بهتر است از موادغذایی حاوی اسیدهای چرب ، فلاونوییدها و فیبر استفاده کنند که می توان آنها را در روغن زیتون و برخی مواد غذایی و میوه ها مثل انگور، خربزه، آواکادو، بروکلی، ماهی ساردین، صدف و چای سبز یافت.

بیماری های چشمی:

تمام میوه ها و سبزیجات قرمز و نارنجی رنگ حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های a،c، e و لوتنین می توانند سبب وضوح دید شوند. هویج، توت فرنگی، تخم مرغ، زردآلو، چغندر و کدوتنبل باعث افزایش دید شما می شوند.

مشکلات مفصلی:

مصرف میوه و سبزی های غنی از آنتی اکسیدان ها مثل گردو، غلات و ماهی های چرب، سیب، اواکادو، دانه گندم کامل و روغن زیتون می تواند از بروز بیماریهایی چون التهابات و درد مفاصل پیشگیری کند.

نظرات بسته شده است.
Call Now Button021-66436563