چند روش ساده برای افزایش سلامتی

زمان آن رسیده که به جای انتخاب یک راه حل برای یک تغییر بزرگ، راههای کوتاه تر و آسان تر را برای پیشرفت خود در نظر بگیرید. با اضافه کردن چند عادت کوچک برای هر روز شما می توانید سطح سلامتی خود را برای یک مدت طولانی افزایش دهید. در این مقاله سعی شده است که روشهایی برای افزایش سلامتی به شما معرفی گردد.

  • عدم دسترسی به شکرهای مصنوعی

 استفاده از  مواد مصنوعی غیر مغذی مانند نوشابه ها، مسبب عوارض جانبی خطرناکی هستند مانند افزایش وزن و خطر ابتلا به دیابت نوع 2، ایجاد سردرد و اختلالات خلقی. به جای استفاده ازمواد مصنوعی از شیرین کننده های طبیعی مثل استویا، عسل طبیعی و شکر نارگیل استفاده کنید.

  • آرام باشید

تمامی انسانها نیاز دارند وقتی را برای فقط آرام بودن در روز در نظر بگیرید. آرامش داشتن، حتی برای چند دقیقه در روز می تواند کمک زیادی به رهایی از استرس باشد. بهتر بخوابید و حالات روحی خود را بهبود ببخشید. وقتی که شما آرام بودن را در طولانی مدت تمرین می کنید، می توانید  درد پشت، دردهای آرتروزی و دیابت را کاهش دهید.

  • برخیزید

برخاستن و حرکت های کوتاه و مکرر در سوزاندن چربی موثر است. در طول روز، ایستادن یا برخاستن حتی برای فواصل زمانی کوتاه، نتیجه شگفتی در کاهش وزن دارد. محققان بر این باورند که این امر به دلیل افزایش میزان فعالیت عضلانی و صرف انرژی مورد نیاز به هنگام برخاستن از حالت نشسته است.

  •  یک گیاه خانگی بخرید

گیاه خانگی یک راه ارزان، عملی و کاملا عالی برای تمیز کردن هوای داخل خانه یا دفتر کار است. تحقیقات نشان می دهد که گیاهان خانگی، آلودگی محیط خانه را به وسیله از بین بردن ترکیبات آلی خاص تمیز کند.

  • از مواد غذایی ارگانیک استفاده کنید

خوردن غذاهای ارگانیک خطر ابتلا به سرطان را در شما کم می کند. مصرف فراورده های غذایی ارگانیک، بیشتر از 25% خطر ابتلا به سرطان را کم می کند. این نوع غذاها، انواع زیادی را در بر می گیرد مثل میوه ها، سبزیجات روزانه، گوشت، ماهی، تخم مرغ و روغن های گیاهی.

  • وقت گذرانی با موبایل را کنار بگذارید

به جای پیام کوتاه و بررسی اینستاگرام، در زندگی واقعی و تعاملات فردی شرکت کنیم. سرگرم بودن با تلفن از بین برنده روابط است و می تواند سلامت ذهنی را آسیب بزند. برای شروع می توانید سعی کنید برنامه ریزی کنید که ساعاتی را در روز از تلفن استفاده نکنید. ممکن است این طولانی تر از چند دقیقه باشد اما خاموش کردن تلفن با کنار گذاشتن آن تنها چند ثانیه زمان می برد.

  • قبل از خواب تلویزیون نگاه نکنید

یکی از عوامل مهم برای سلامتی خواب خوب است. قبل از خواب، از نگاه کردن به تلویزیون خودداری کنید و به جای آن کمی مطالعه کنید یا با افراد مورد علاقه تان چت کنید یا اینکه زمانی را به آرامش بگذرانید. این برای شما خواب خوبی را رقم خواهد زد که یکی از عوامل مهم برای سلامتی است.

  • افزایش سلامتی با خودداری از نوشیدن آب یخ

بعد از غذا آب یخ نخورید ولی مصرف آب با دمای اتاق برای گوارش مفیدتر است و هضم غذا را بهتر می کند.

  • مصرف نکردن میوه های خشک

میوه های خشک حاوی مقدار زیادی شکر هستند که نه تنها برای کلیه ها، سلامت قلب و عروق و پوست مضر هستند، بلکه به دندان ها نیز آسیب می رسانند.

  •   برای افزایش سلامتی ، کمی کاکائو مصرف کنید

شکلات کاکائو طبیعی یک غذای بسیار عالی است. کاکائو، برای بهبود روحیه، اشتها، حافظه و باروری شما مفید است. بهتر است که آن را روزانه مصرف کنید. فقط کافی است کمی پودر کاکائو را در شیرینی، ظرف صبحانه یا در توپ های انرژی اضافه کنید.

  • حرکت سگ وارونه را انجام دهید

 این یکی از حرکت های معروف در یوگاست که بدن کشیده می شود و بقیه بدن را قوی می سازد. این حرکت به عنوان یک حالت استراحت عمل می کند که حرکت تقویت کننده ظاهر است. حرکت سگ وارونه موجب کاهش درد پشت، کشیده شدن شانه ها، کاهش سردرد، کاهش استرس و افزایش گردش خون می شود.

  • از خانه بیرون بروید

کمی بیرون از خانه وقت بگذرانید، خصوصا در طول روز وقتی که آفتاب طبیعی وجود دارد. حتی برای چند دقیقه به بیرون بروید. ماه های زمستانی کمک می کند که انرژی شما افزایش یابد و تا رسیدن بهار با خواب زمستانی مبارزه کنید.

نظرات بسته شده است.
Call Now Button021-66436563