روغن نعناع فلفلی وخاصیت های آن

ازموارد مصرف آن میتوان: به عنوان خوشبو کننده، درمان های داخلی و موضعی ، برای از بین بردن درد عضلات ،علائم های آلرژی فصلی ،مشکلات ناشی از هضم غذا ، برای بالا بردن و تقویت سطح انرژی و بهبود سلامت پوست و مو اشاره کرد.

روغن نعناع فلفلی چیست؟

این روغن تهیه شده از جذب CO2 یا استخراج سرد قسمت های تازه گیاه می باشد. طبق بررسی های انجام شده نعناع : دارای فعالیت های ضد میکروبی و ضد ویروسی قابل توجهی است، به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند، دارای پتانسیل ضد حساسیت و اثرات ضد درد می باشد ، کمک به آرامش دستگاه گوارش می کند.

انواع مختلف نعناع

این روغن به شکلهای مختلف وجود دارد ازجمله: اسانس نعنا، برگ های نعنا، اسپری نعنا و قرص نعنا.

امروزه  از روغن نعناع فلفلی به، عنوان خواص ضد تهوع، اثرات تسکین دهنده بر روی معده و روده بزرگ به دلیل داشتن تاثیر خنک کننده ای برای بدن و به منظور تسکین درد عضلانی استفاده می شود. و از آنجایی که اسانس نعناع دارای خاصیت ضدمیکروبی می باشد، می توان از آن برای مقابله با عفونت ها و حتی تازه کردن نفس استفاده کرد.

برخی از کاربردها و فواید روغن نعناع فلفلی عبارتند از:

  • درد عضلانی و مفاصل را تسکین می دهد

اسانس نعنا. این روغن دارای خاصیت خنک کنندگی، تقویت کننده و ضد اسپاسم است، در کاهش سردرد ناشی از استرس و تنش بسیار مناسب می باشد همچنین  یک داروی ضد درد و آرامبخش برای ماهیچه است .

  • مراقبت از سینوس و سایر مزایای تنفسی

استنشاق روغن نعنا به باز شدن سینوس ها و گلوله درد ،عنوان بازکننده مجاری هوایی، پاکسازی مخاط و کاهش تراکم آ ن کمک می کند. همچنین یکی از بهترین های روغن های اساسی برای سرماخوردگی، آنفولانزا، سرفه، سینوزیت، آسم، برونشیت و سایر شرایط تنفسی است.

  • تسکین آلرژی فصلی

استفاده از روغن نعناع فلفلی برای آرامش عضلانی در بینی و دستگاه تنفسی در فصل حساسیت پیشنهاد خوبی است. یکی از بهترین روغن های اساسی برای آلرژی محسوب می شود، زیرا خاصیت ضد خلط آوری، ضد التهابی و تقویت کنندگی دارد.

  •  افزایش انرژی و بهبود عملکرد ورزشی

برای نوشیدنی های انرژی زا خطرناک، چند عدد برگ نعناع یک جایگزین مناسب می تواند باشد. روغن نعنا به بهبود حافظه و هوشیاری، تقویت عملکرد فیزیکی بدن کمک می کند

  • سردرد را تسکین می دهد

روغن نعنا برای تسکین سردرد بسیار مناسب است. گردش خون را بهبود می بخشد، روده را تسکین می دهد و عضلات پرتنش را آرام و ریلکس می کند.

  • نفسی خوشبو و سلامت دهان و دندان

روغن نعناع فلفلی باکتری ها و قارچ ها را از بین می برد و می تواند باعث جلوگیری از عفونت در دهان شود.که میتوان از آن به عنوان تازه کردن و خوشبوکردن نفس استفاده کرد

  •  رشد مو را افزایش می دهد و شوره سر را کاهش می دهد

استفاده از روغن نعناع فلفلی یک راه طبیعی برای درمان موهای نازک می باشد و باعث تحریک پوست سر و انرژی بخشیدن به ذهن شما می شود.

  • رفع خارش

تحقیقات انجام شده روی این روغن نشان دهنده این است که محتوای منتول موجود در روغن نعناع فلفلی باعث جلوگیری از خارش می شود.

  • نیش حشرات را به طور طبیعی دفع کنید

ازآنجایی که بعضی از حشرات مانند مورچه ها، عنکبوت ها، سوسک ها، پشه ها، موش ها و احتمالا حتی شپش ها از بوی روغن نعناع فلفلی متنفر هستند، که استفاده از این روغن باعث فرارآنها می شود .

  • تقویت سلامت پوست

 روغن نعناع فلفلی باعث آرامش، نرم شدن پوست، تسکین دهندگی و ضد التهاب بودن پوست، خاصیت ضد عفونی کنندگی، باعث کاهش جوش های سر سیاه، آبله مرغان، پوست های چرب، درماتیت، التهاب، خارش پوستی، زخم و آفتاب سوختگی می شود.

  • حفاظت از آفتاب سوختگی

روغن نعناع فلفلی باعث آبرسانی پوست سوخته و درد ناشی از آفتاب سوختگی ها را تسکین می دهد.

نظرات بسته شده است.
Call Now Button021-66436563