حرکات ورزشی سرگرم‌کننده و جذاب برای کودکان و والدین

بهترین راه برای تخلیۀ انرژی و آموزش کودکان، ورزش، تحرک و بازی است. ورزشِ کودکان می‌تواند ضمن شاد کردن کودک دلبندتان، به سلامتی بدنی آنها نیز کمک کند. در این مقاله ورزشهای جذاب برای کودکان را مطرح نموده ایم تا شما را با این ورزش‌های ساده اما مؤثر آشنا کنیم.

راه رفتن خرسی

خیلی از کودکان این ورزش را دوست دارند. این حرکت برای شانه‌ها و بخش پشتی بدن بسیار مناسب است. انجام این ورزش، به این صورت است که کودک خم می شود و دستان خود را روی زمین می گذارد، به این ترتیب، وزن بدن او روی پنجه‌های دست و پا وارد می‌شود. سپس زانوها را خم کرده و شبیه خرس، چهاردست ‌وپا راه برود.

لی‌ لی و جست‌ وخیز کردن

لی‌لی را می توان یکی از اساسی‌ترین ورزش‌ها برای کودکان و بزرگسالان دانست. در ظاهر ممکن است این ورزش در دستۀ فعالیت‌های شدید فیزیکی قرار نداشته باشد اما هماهنگی و حرکات موردنیاز برای لی‌لی به‌خوبی می‌تواند ستون فقرات را برای دویدن و پرش آماده کند.

ابرقهرمان

برای انجام این ورزش کودک روی شکم دراز میکشد و دست‌ها را به‌سمت جلو میکشد. کمی به کمرش قوس میدهد و سپس قفسه‌سینه، دست‌ها و پاها را از زمین بلند میکند، چیزی شبیه به اینکه پرواز می‌کند .

تمرین با مخروطهای ورزشی

با استفاده از مخروط‌های ورزشی (یا نردبان سرعت)می توان به کودکان کمک کرد تا با استفاده از پاها بیشتر روی بدن‌شان کنترل و تسلط پیدا کنند. چند مخروط را با فواصل منظم در یک خط قرار دهید. کودک باید از یک سمت بازی را شروع کند و تا سمت دیگر با الگوهای مختلف از بین مخروط‌ها عبور کند. دوره‌های کوتاه ورزش‌های تمرکزی، در برابر دویدن‌های طولانی و آهسته، به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌هایشان را بدون حواس پرتی تقویت کنند.

راه رفتن خرچنگی

برای این ورزش، ابتدا کودک را روی زمین بنشانید جوری که پاهای خود را خم کند، به‌طوری‌که کف پا روی زمین باشد. کمی به پشت درازش کنید و کف دست‌هایش را روی زمین بگذارید؛ سپس درحالی‌که کف پا و کف دست‌‌هایش روی زمین است، باسنش را از زمین بلند کرده، شروع به راه رفتن کند و با استفاده از دست‌ها و پاها به هر سمتی برود که می‌خواهد.

ستارۀ دریایی

شبیه ورزش پروانه است ،ابتدا باید به‌صورت مستقیم بپرد و زمانی که بین زمین و هوا است مثل ستارۀ دریایی دست‌ها و پاهایش را باز ‌کند.

 وضعیت کودک

این حالت به فعال شدن سیستم عصبی خودمختار کمک می‌کند و به بدن اجازۀ استراحت و هضم می‌دهد. برای این کار باید کودک به حالت سجده قرار گیرد و زانوها را کمی از هم باز کند، به ‌نحوی‌ که قفسه‌ سینه روی ران‌ها قرار گیرد. سپس دست‌هایش را به‌سمت جلو کشیده، طوری‌که کف دست کاملا روی زمین قرار گیرد و روی آن فشار ایجاد کند. پیشانی را هم برای استراحت روی زمین بگذارد.

حرکت جنگجو

این وضعیت علاوه بر تقویت و کشش پشت، می‌تواند در بهبود تعادل و هماهنگی به کودک کمک کند. روش انجام این حرکت به این گونه است که کودک بایستد و سعی کند وزن بدنش را روی یک پا منتقل کند. سپس به‌آرامی با کشیدن دست‌ها به‌سمت جلو، قسمت بالاتنه را به‌سمت جلو بکشد و پای دیگر را به‌ سمت بالا بیاورد تا به‌صورت موازی با زمین قرار گیرد، انگار دارد مثل هواپیما پرواز می‌کند. در این حالت به زمین خیره شود و سپس کف پای خود را خم کند تا جهت انگشتان به‌سمت زمین باشد.

نظرات بسته شده است.
Call Now Button021-66436563